Rabu, Julai 07, 2010

Estamos con más esperanza y confianza: ¡que esta noche gane España y pasaremos a la final!

Muy bella... bellííííísima..

Después de la victoria contra Portugal, me sentí muy bien, fue una victoria con un buen sabor de boca. La Roja deshabilitó completamente a un Portugal sin idea, aunque tuvo sus ocasiones. La muralla roja con Piqué y Puyol en el centro, el trabajador Ramos a la derecha y el elegante Capdevila a la izquierda nos garantizó que la fuerza lusa no podía ni besar los palos de Iker. El gol del "quién más" Villa nos dio una tranquilidad tremenda, que este equipo sí tiene todo para proclamarse Campeón del Mundo.

Ante Paraguay fue una historia bastante distinta y agotadora. Tuvimos que esperar hasta los ultimos diez minutos para volver a sonreir. Y para colmo, el balón tuvo que machacarse tres veces en los dos palos de Justo Villar antes de acariciar la red. El mister ya tiene que pensar mucho en el once inicial que no podemos permitirnos el lujo de malgastar 55 o 60 minutos de "adaptar" a Torres contra un rival tan grande como Alemania. Hace dos días leí en Marca.com y As.com que del Bosque dejó entrever que Torres no entraría de inicio esta noche. Y también hubo pistas de que entrase Silva para mejorar el juego entre lineas.

Pues creo que del Bosque y yo tenemos algo en común jeje... Claro que necesito más tiempo para arrebatar con su bigotón pero más o menos del Bosque no descarta cosas fáciles y lógicas por su confianza en Torres. Y Torres tampoco no es un desastre, solamente no está en forma después de la lesión de la rodilla. punto. Nadie puede negar el hecho de que es un jugador extraordinaro, que dio todo por el color de la selección y también el heroe de la pasada Eurocopa, marcando un gol fenomenal contra la gran Alemania.


Esta noche es otra cosa. Ni de la noche de los "colhidos" ni de la noche de penaltis fallados.


Esta noche es la pieza fundamental para cumplir con nuestro gran sueño, GANAR EL MUNDIAL 2010.

¡Viva España!

¡A POR ELLOS!


Versi Bahasa Melayu Nusantara:

Sangat indah ... bellííííísima ..

Selepas kemenangan melawan Portugal, abang merasa nyaman bangat, kemenangan yang meninggalkan rasa manis di mulut. Sang Merah telah melumpuhkan Portugal sepenuhnya , walaupun Portugal tetap mendapat beberapa peluang menjaringkan gol. Tembok merah dengan Pique dan Puyol di bahagian tengah, Ramos yang sentiasa bekerja keras di sebelah kanan dan Capdevila dengan gaya elegannya meyakinkan kita bahawa pasukan Portugal langsung tidak dapat mencium tiang gol Abang Iker . Gol dari "siapa lagi" Villa memberi kita ketenangan fikiran yang luar biasa, yang mana pasukan ini mempunyai segalanya untuk menobatkan diri sebagai juara dunia.

Menentang Paraguay merupakan cerita yang cukup
berbeza dan melelahkan. Kita menunggu sehingga sepuluh minit terakhir untuk kembali tersenyum. Dan yang paling hampeh, bola terpaksa dihentam sebanyak tiga kali pada kedua-dua tiang Justo Villar sebelum mencium jaring. Jurulatih sudah harus berfikir sedalam-dalamnya mengenai kesebelasan utama, yang mana kita tidak mampu lagi untuk mensia-siakan 55 atau 60 minit untuk "menyesuaikan" Torres terhadap lawan sekuat Jerman. Dua hari yang lalu abang membaca dalam Marca.com dan As.com yang del Bosque telah mengisyaratkan bahawa Torres tidak akan bermain dahulu malam ini. Ada juga bunyi-bunyi yang beliau akan kembali memasukkan Silva untuk memperbaiki mutu permainan.

Mmm, abang rasa del Bosque dan abang memiliki suatu persamaan hehe ...
Ye lah, abang perlu lebih banyak masa untuk menewaskan misai tebalnya, tetapi sekurang-kurangnya del Bosque tidak menolak perkara-perkara mudah dan logik disebabkan kepercayaannya kepada Torres. Dan Torres pula bukanlah satu bencana, cuma tidak in-form selepas mengalami kecederaan lutut. Noktah.
Tidak ada yang bisa menyangkal fakta bahawa beliau ialah seorang pemain yang luar biasa, yang memberikan segalanya untuk warna merah pasukan kebangsaan dan juga hero Kejohanan Eropah yang lalu, menjaringkan gol menakjubkan menentang pasukan hebat Jerman.

Malam ini adalah cerita lain. Bukan seperti malam "(Ronaldo)ditanduk" atau malam penalti-penalti berterbangan.

Malam ini merupakan antara bahagian terpenting untuk memenuhi impian kita, memenangi Piala Dunia 2010!

¡Viva España!

SARRRRBUUUUUUU!!

5 ulasan:

  1. ahhhh...bungkus laa spain lanyok dek jerman...

    BalasPadam
  2. Peghh... Semangat keespanaannye sangat nyata...

    BalasPadam
  3. Fadh..
    Goner gamok? kuikui

    Redz,
    dari 98 koi kecewa.. kalah peringkat kumpulan lah, suku akhir lah, pusingan kedua lah.. ni lah masanya, Generasi Emas yang diketuai oleh Abang Xavi perlu meninggalkan tanda yang terbesar dalam dunia bolasepak. Euro 2008 dah menang, dah pecahkan kepercayaan tahyul yang España takkan menang apa-apa..
    Sekarang masanya untuk membuktikan kepada dunia España pasukan terbaik, bermain bolasepak terbaik dan memang sebenar-benarnya juara dunia!!

    ¡Vamos Campeón!

    BalasPadam
  4. Kawe tak sokong Belanda..
    sokong Germany dan Spain..
    tapi lebih kpd Germany
    tetapi bertembong s-final la plak..
    ..dah kena 1-0...terpaksa la letak tepi baju putih..
    dan pakai warna maroon..he..he

    BalasPadam
  5. Cantek aa dive..
    balik Lepih nanti kita terus lepak kajang tunggu final..
    pagi esoknya pakat tak payah kerja...kuikui

    BalasPadam

Komen ke komplen ke koi takdok masaaloh..kuikui